onsdag 29 februari 2012

Idag gick jag upp tidigt och åkte in till city för att gå på espresso house intervjun. Efter att jag först gått fel och sen skyndat upp i ett höghus för att hitta kontoret väntade en gruppintervju. Vi var fem stycken där som skulle svara på hur en bra barista skulle vara. eh, glad, positiv, snabb osv. Ja, och mera? När vi tömt våra hjärnor på hur man egentligen ska vara som barista fick vi var och en berätta om oss själva och hon ställde frågor osånt. Det kändes inte som att det gick jättebra ärligt talat. Det är så svårt att hävda sig i en grupp om fem när man redan är nervös! Jag hoppas ändå mer på Cubus jobbet som jag ska på intervju till imorgon, så håll tummarna.
Förövrigt hade rekryteraren på Espresso house inte ens läst våra cv! Hon läste personliga breven och kallade folk efter det. Hon ville skapa sig en bild av våra personligheter innan hon läste cvna, vilket jag tyckte var hur smart som helst. Så borde alla göra! Jag menar, även om du har jobbat hur länge som helst med nånting finns det ingenting som säger att du har de egenskaperna som företaget efterfrågar. Eller tvärtom, om du inte jobbat nåt alls med det, kan du ändå vara så driven och framåt att du kanske är perfekt för jobbet. Smart som sagt.

Efter intervjun träffade jag Victoria som äntligen kommit hem från USA och det var så himla mysigt :) Kändes verkligen inte som att det var över ett halvår sen vi träffades sist.

Nu ska jag iaf mysa ner mig i soffan med Markus och dricka te under en filt. Det har jag förtjänat. :)

1 kommentar:

  1. Hej Stina:D

    Jag har sökt för att få jobb på espresso house och jag undrade bara vad kom det för frågor, och vad svarade du på de frågorna?:D

    Dessutom dök det upp fler frågor på intervjun? Vill verkligen få jobbet och behöver all hjälp jag behöver:D

    SvaraRadera