måndag 16 januari 2012

Vaknade precis ur vad som skulle vara en kort powernap men som råkade utvecklas till 1,5 timmars sömn.. Det har varit en händelserik dag med massor av nya intryck och människor.

Det började med att jag kom fram till skolan 9,15 när det inte börjar förrän 10. Men var jag först för det? Nope! Det visade sig att jag inte var ensam om att vara nojig första dagen - det var proppfullt! Vi registrerade oss, fick massa papper och blev medlemmar i Lärarförbundet. (kostade 25 kronor och för det fick vi två skolböcker vi behöver senare plus massa annat smått och gott. Värt!) Sen blev det rast. 2 timmar rast! Eftersom jag inte ville gå runt själv började jag prata med två tjejer som blev mina kompanjoner för resten av dagen :) käka lite lunch, köpte ett nytt universitetskort (skäms Stina!) och kikade lite i området innan det var dags för 3 timmars konstant info. Det märktes att det var ett tag sen man var i skolan sist... Träsmaken i rumpan och krampen i handen av antecknande kom fort!

Sen slutade vi för dagen och jag åkte förbi fina M för en fika. Imorgon är mitt första seminarie! Ska bli spännande. :)

Nu ska jag börja med maten tänkte jag. Tagliatelle med laxsås. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar