onsdag 18 januari 2012

Jag hade förberett mig lite på att skolan skulle sätta igång på riktigt ganska direkt eftersom det inte var någon inspark eller så. Men att den skulle dra igång så pass som det faktiskt gjort var jag inte beredd på! Rivstart! Här sitter man nu med massa litteratur att läsa och anteckna grejer till ett akvarieseminarie på måndag. Ett akvarieseminarium som jag nu lärt mig är att man sitter några stycken i grupp i mitten av klassrummet och diskuterar litteraturen som vi fått samtidigt som de andra sitter och tittar på oss..!! Därefter ska de diskutera om oss. Och sen byter man. Det känns ju inte alls läskigt! Och inte nog med det, vi fick en reflektionsuppgift att skriva också. En sida är iofs inte mycket, men det är ändå en del om man inte riktigt förstått vad man ska skriva.

Är det bara jag som är dum i huvudet eller kommer jag in i det här är ju frågan. Puuhh.

Jag är i alla fall jätteglad för nästan alla jag pratat med verkar supersnälla som går samma. Och än så länge är det roligt. Efter välkomstdagen idag satt vi två timmar på en av campus pubarna och pratade. Jättemysigt!

Nu ska jag försöka sätta igång med läsandet. Imorn ska jag och två till mötas på skolan trots att vi inte har någon föreläsning och plugga. Första veckan! Galet.

(Ska äntligen investera i en macbook nu också. Studentrabatt! Den här brakar samman vilken sekund som helst.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar