tisdag 27 november 2012

Åh Frida ville ha hjälp med ett lasse citat till en grej så jag satte mig ner och börja lyssna igenom lite låtar och vartenda citat är klockrent. Det är omöjligt att välja "det bästa".  Han kommer nog alltid vara den största favoriten när det gäller musik för mig, för av någon anledning så kommer jag alltid tillbaka till låtarna på ett eller annat sätt. Det kvittar om jag inte lyssnat på honom på länge eller har lyssnat tiotusen gånger på någon av hans låtar, det är ändå honom jag lyssnar på när jag inte orkar fundera på vad jag ska lyssna på. Då kan man söka på Winnerbäck på spotify, trycka på play och sen vet man att varenda låt som kommer ut ur högtalarna är kärlek.
                                          Du är den enda, du är den bästa. Som jag har letat, som jag har väntat.
                                                        Det är så enkelt. Nu vill jag ha dig.


Annars har jag faktiskt återupptäckt Magnus Uggla sen så mycket bättre började den här säsongen. Hela min uppväxt har det spelats Uggla (eller sven ingvars, haha) när pappa har städat så jag har ofrivilligt lärt mig texten till i princip alla låtar. Så nu när man har fått höra massa bra versioner av hans musik så har jag börjat uppskatta texterna. Han är faktiskt en galet bra textförfattare! Lyssna bara på "Första gången" till exempel - jag ryser! Idag stod jag och sjöng med i hans låtar när jag diskade, och det har nog aldrig gått så snabbt och smärtfritt faktiskt. haha.

Jaja! Det var allt för denna gång. Nu ska jag fortsätta äta chokladbollar. Puss :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar