torsdag 27 september 2012

Grattis Becca!

Idag fyller en väldigt fin tjej år. En tjej som jag träffade första gången i somras men som ändå redan tagit sig in och fått stor plats i mitt liv. Vi hade lite tårtkalas för oss i tisdags, eftersom vi båda fyller år denna veckan å allt. Fick en superfin miranda nalle å ett kort där de bland annat stod "den här 08an blir du inte av med!" Det vill jag inte heller. Du är bäst :) Grattis på 20 årsdagen Beccabus!


I alla fall. VFU-perioden börjar lida mot sitt slut nu, och det ska faktiskt bli skönt att börja skolan igen. Även om jag är heeelt säker på att jag kommer sakna alla fina skruttungar som slösar så mycket kärlek varje dag, både på varandra och på "fröknarna". Förra veckan till exempel, när jag kom tillbaka från min halvtimmas rast kom en going, klappa mig på kinden och sa "jag har saknat dig." Så gick hon och lekte igen! Haha, jag smälter.
Imorgon är det inga barn på förskolan, utan vi ska ha planeringsdag. Skriva arbetsplaner utefter läroplanen osv. Ska faktiskt bli jätteintressant att se hur det går till. Vad jag upptäcker mer och mer av VFUn är hur galet mycket jobb som ligger bakom verksamheten. Många tror nog att det inte är så mycket mer än att bara se till att barnen leker och har det bra på förskolan, men oj så fel de har!
Idag var det massa diskussioner bland personalen om lärarförbundets fail när det kommer till den utlovade strejken om de inte blev 10 000 mer i lön för en lärare. 1000 kronor mer i månaden är ju i alla fall ett steg i rätt riktning men ja, lite fjantigt är det ju att hota med strejk och sen ge med sig så lätt. Får väl se om något har hänt innan jag är klar, det måste det ju nästan. Herregud det är ju brist på lärare överallt.

Ikväll ska vi packa och städa lite för imorgon eftermiddag hoppar vi i bilen och styr färden mot Jönköping igen. :) Eftersom både jag, ronja och morfar fyller år i september så brukar vi samköra firandet lite, och denna gången blir det på lördag. D.v.s. min födelsedag! tjoho!


(Roligt att man hittar massa bilder  när man googlar på fina  brudens namn!)
Puss å kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar