måndag 30 juli 2012

Åh jag är så trött på att min kropp strular! Jag har aldrig varit mycket sjuk och nu känns det som det ena avlöser det andra. Värst är magen som gör ont oftare än va den inte gör det när jag äter och ja kan inte komma på va de är som orsakar de! Och nu ett par dagar har jag haft ett galet och sjukt irriterande lock för ena örat och världens tryck i det som dessutom tjuter. Som tur är gör det inte ont men det är jobbigt nog ändå. Haha.. Har försökt gäspa, tryckutjämna, headbanga och allt ja och Markus kommit på men de går inte. Kommer vara döv idag på jobbet. Haha.

Jag får väl gå till vårdis, och tänk, denna gången slipper jag betala för jag kommit upp i högkostnadsskyddet för jag varit där så mycket. Haha, det är ju nästan pinsamt!

2 kommentarer:

  1. Det var attan att du inte kan hålla dig frisk. :) tror det beror på för lite skogsluft, kom hem och fyll på med det. kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Det där med magont är ju aldrig kul. Jag har haft ont i magen dagligen i fyra år utan att veta orsaken så jag vet hur det är. Men i julas tröttnade jag och tog tag i saken. Uteslöt först all laktos ur kosten i fyra veckor då min syster är laktosintolerant och det låg då nära. Det tog bort magontet i en vecka. Sedan uteslöt jag all mjölk i sex veckor, även det med bara en veckas resultat. Tillslut provade jag på att utesluta kött. Nu har jag varit vegetarian i ett halvår och har aldrig ont i magen längre. Jag äter fisk, ägg och dricker mjölk men skippar kött och fågel. Så mitt tips är att utesluta saker i perioder för att komma på vad just din kropp klarar av. Dessutom får jag ont av för mycket koffein och dricker bara koffeinfritt kaffe förutom enstaka tillfällen.

    Hoppas att min story kan vara till hjälp. Lycka till med hälsan :)

    SvaraRadera