söndag 22 april 2012

Och så var det söndag igen. Vi har haft en lugn och mysig helg utan några särskilda händelser. Jag bakade lite igår, först kolakakor och sen havreflarn med chokladkräm mellan - smarrigt värre! (Är lite illamående nu dock för fan va stora havreflarnen blev.. haha) Idag gick vi upp vid tio och gjorde i ordning oss för bostadsrättsföreningens städdag, som faktiskt inte alls var så jobbig utan snarare ganska trevlig! Man fick prata lite med människorna som man annars bara säger hej till snabbt i trapphuset och sen bjöds det på korv och kaffe när vi var klara. Det var visning i en av lägenheterna i huset med samma planlösning som oss så vi började diskutera lite hur dom hade gjort osådär och sen hade vi fem personer med oss upp i vår lägenhet som ville titta hur det ser ut nu när vi har vägg osåvidare. Mitt i allt så kommer det en kvinna som tar av sig skorna och börjar kika runt - hon trodde visningen var i vår lägenhet! Haha, snopet för henne att komma in på en så stökig visning. ;) Nejdå Markus fick säga till henne att hon var på fel våning! haha.

Imorgon är det tidig väckning och tillbaka till Aspudden på VFUns andra vecka. Kollade vädret på SMHI och det står att det ska vara regn hela, hela veckan.. :( Hoppas verkligen att det inte stämmer för jag vill ha värme nuuu! Annars blir alla barn blöta och kalla vilket resulterar i att dom blir ledsna och samma sak för mig ;)

Nu ska jag hoppa in i duschen och få bort allt damm från sopningen av innegården innan vi ska fixa lite quesadilla middag :) Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar