Vaknade upp i morse och tyckte att det var ovanligt ljust i lägenheten jämfört med vad det har varit de senaste morgnarna och oj va rätt jag hade! Det är alldeles vitt och fint! Nu håller jag tummarna för att det ska stanna såhär ända till jul!
Ska försöka lära mig dagens tal om ur och skur förskolor nu, och sen sätta på julmusiken i hörlurarna medan jag åker till skolan :) myyyys!
torsdag 29 november 2012
tisdag 27 november 2012
Åh Frida ville ha hjälp med ett lasse citat till en grej så jag satte mig ner och börja lyssna igenom lite låtar och vartenda citat är klockrent. Det är omöjligt att välja "det bästa". Han kommer nog alltid vara den största favoriten när det gäller musik för mig, för av någon anledning så kommer jag alltid tillbaka till låtarna på ett eller annat sätt. Det kvittar om jag inte lyssnat på honom på länge eller har lyssnat tiotusen gånger på någon av hans låtar, det är ändå honom jag lyssnar på när jag inte orkar fundera på vad jag ska lyssna på. Då kan man söka på Winnerbäck på spotify, trycka på play och sen vet man att varenda låt som kommer ut ur högtalarna är kärlek.
Du är den enda, du är den bästa. Som jag har letat, som jag har väntat.
Det är så enkelt. Nu vill jag ha dig.
Annars har jag faktiskt återupptäckt Magnus Uggla sen så mycket bättre började den här säsongen. Hela min uppväxt har det spelats Uggla (eller sven ingvars, haha) när pappa har städat så jag har ofrivilligt lärt mig texten till i princip alla låtar. Så nu när man har fått höra massa bra versioner av hans musik så har jag börjat uppskatta texterna. Han är faktiskt en galet bra textförfattare! Lyssna bara på "Första gången" till exempel - jag ryser! Idag stod jag och sjöng med i hans låtar när jag diskade, och det har nog aldrig gått så snabbt och smärtfritt faktiskt. haha.
Jaja! Det var allt för denna gång. Nu ska jag fortsätta äta chokladbollar. Puss :)
Du är den enda, du är den bästa. Som jag har letat, som jag har väntat.
Det är så enkelt. Nu vill jag ha dig.
Annars har jag faktiskt återupptäckt Magnus Uggla sen så mycket bättre började den här säsongen. Hela min uppväxt har det spelats Uggla (eller sven ingvars, haha) när pappa har städat så jag har ofrivilligt lärt mig texten till i princip alla låtar. Så nu när man har fått höra massa bra versioner av hans musik så har jag börjat uppskatta texterna. Han är faktiskt en galet bra textförfattare! Lyssna bara på "Första gången" till exempel - jag ryser! Idag stod jag och sjöng med i hans låtar när jag diskade, och det har nog aldrig gått så snabbt och smärtfritt faktiskt. haha.
Jaja! Det var allt för denna gång. Nu ska jag fortsätta äta chokladbollar. Puss :)
måndag 26 november 2012
Födelsedagsbarnet!
Här är födelsedagsbarnet från helgens firande! :) har haft supermysigt och gosat massor.
Idag ringde väckarklockan redan vid sex och jag var så trött att ja gick som en zombie i mörkret till tunnelbanan. Efter föreläsningen åkte jag och Bella till stan och kikade lite i butiker och åt pong lunch. Hittade mig ett par fina skinnhandskar äntligen med ullig kant. Har letat hur länge som helst efter ett par bra :)
Nu är jag ledig två dagar innan nästa framförande i retorikkursen så jag ska se om Alex vill komma och julbaka med mig! Ja längtar efter saffransbullar, pepparkakor och mumsmums.
Idag ringde väckarklockan redan vid sex och jag var så trött att ja gick som en zombie i mörkret till tunnelbanan. Efter föreläsningen åkte jag och Bella till stan och kikade lite i butiker och åt pong lunch. Hittade mig ett par fina skinnhandskar äntligen med ullig kant. Har letat hur länge som helst efter ett par bra :)
Nu är jag ledig två dagar innan nästa framförande i retorikkursen så jag ska se om Alex vill komma och julbaka med mig! Ja längtar efter saffransbullar, pepparkakor och mumsmums.
fredag 23 november 2012
Ikväll hoppar vi i bilen och kör mot Jönköping! Vi är nämligen bjudna på ettårskalas och det ska bli så himla mysigt! Tänk att lillskrutten redan har funnits i ett helt år. <3 Känns som det var nyss vi fick mms att han hade kommit. Didde har lärt sig gå själv sen vi var nere också så det ska bli kul att se, hoppas bara att han inte har hunnit glömma bort oss!
Men innan vi åker till Jönköping för massa mys med familjen så ska jag på mitt första retorikseminarie... Det ser jag inte lika mycket fram emot! Idag ska jag låtsas att jag är nyanställd förskollärare som ska presentera mig själv för föräldrarna på ett föräldramöte. Haha, spännande. Det ska nog gå bra!
Nu ska jag packa lite och pussa på M innan han går till jobbet :)
Men innan vi åker till Jönköping för massa mys med familjen så ska jag på mitt första retorikseminarie... Det ser jag inte lika mycket fram emot! Idag ska jag låtsas att jag är nyanställd förskollärare som ska presentera mig själv för föräldrarna på ett föräldramöte. Haha, spännande. Det ska nog gå bra!
Nu ska jag packa lite och pussa på M innan han går till jobbet :)
onsdag 21 november 2012
Äntligen kom tentaresultatet från salstentan för några veckor sen upp! Det visade sig att jag inte hade behövt oroa mig för att vara underkänd alls, jag fick B! Tjoho! All den tiden vi la ner på pluggandet till tentan var verkligen mödan värt :)
Idag skulle jag egentligen haft min första föreläsning på retorikkursen men ja mådde pyton inatt och spydde tillochmed en gång, så jag var hemma. Tror det var korven på pressbyrån som var boven där, tydligen är dom rätt ofräscha ofta. På fredag ska vi ha vår första presentation, usch! Tur att det är en kort kurs!
Ikväll blir det greys anatomy mys under en filt i soffan. Puss :)
Idag skulle jag egentligen haft min första föreläsning på retorikkursen men ja mådde pyton inatt och spydde tillochmed en gång, så jag var hemma. Tror det var korven på pressbyrån som var boven där, tydligen är dom rätt ofräscha ofta. På fredag ska vi ha vår första presentation, usch! Tur att det är en kort kurs!
Ikväll blir det greys anatomy mys under en filt i soffan. Puss :)
måndag 19 november 2012
Jag orkar inte meeeera. Haha gud. Sex timmars konstant skrivande med en kvarts paus för lunch och min hjärna börjar bli jävligt seg.. Men än är jag verkligen inte klar. Brrr. Har skrivit kanske 2/3 knappt och nu är jag i stort behov av en energigivande puss av min man! Som tur är är han påväg hem nu i alla fall, så kanske han får läsa igenom mitt skräp också. Hehe.
Nehepp. Back to buissnes. Puss.
Nehepp. Back to buissnes. Puss.
24-timmars hemtenta dags idag. Sitter här i soffan med allting framme, så redo man kan bli och funderar på vem fan som kom på att tentan ska släppas klockan tolv? Det är ju lagom tills man börjar bli lunchhungrig.. Hade det inte varit väldigt mycket smartare att släppa tentan vid 8 eller 9? Det tror jag i alla fall. Vad ska jag nu göra i en timma mer än att sitta och bli mer nervös? Aja, det går som det går. På ett sätt är det rätt bra med en sån här dygnstenta ändå, eftersom man inte behöver sitta och plugga ihjäl sig som till en salstenta och du har bara idag att ha lite ångest, sen behöver du inte tänka på det mer! I vanliga fall kommer ju tentaångesten veckor innan det är dags!
Så, nu ska jag koka lite mer kaffe, ta fram en bulle och lugna ner mig lite. :) puss!
Så, nu ska jag koka lite mer kaffe, ta fram en bulle och lugna ner mig lite. :) puss!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)







