torsdag 27 september 2012

Grattis Becca!

Idag fyller en väldigt fin tjej år. En tjej som jag träffade första gången i somras men som ändå redan tagit sig in och fått stor plats i mitt liv. Vi hade lite tårtkalas för oss i tisdags, eftersom vi båda fyller år denna veckan å allt. Fick en superfin miranda nalle å ett kort där de bland annat stod "den här 08an blir du inte av med!" Det vill jag inte heller. Du är bäst :) Grattis på 20 årsdagen Beccabus!


I alla fall. VFU-perioden börjar lida mot sitt slut nu, och det ska faktiskt bli skönt att börja skolan igen. Även om jag är heeelt säker på att jag kommer sakna alla fina skruttungar som slösar så mycket kärlek varje dag, både på varandra och på "fröknarna". Förra veckan till exempel, när jag kom tillbaka från min halvtimmas rast kom en going, klappa mig på kinden och sa "jag har saknat dig." Så gick hon och lekte igen! Haha, jag smälter.
Imorgon är det inga barn på förskolan, utan vi ska ha planeringsdag. Skriva arbetsplaner utefter läroplanen osv. Ska faktiskt bli jätteintressant att se hur det går till. Vad jag upptäcker mer och mer av VFUn är hur galet mycket jobb som ligger bakom verksamheten. Många tror nog att det inte är så mycket mer än att bara se till att barnen leker och har det bra på förskolan, men oj så fel de har!
Idag var det massa diskussioner bland personalen om lärarförbundets fail när det kommer till den utlovade strejken om de inte blev 10 000 mer i lön för en lärare. 1000 kronor mer i månaden är ju i alla fall ett steg i rätt riktning men ja, lite fjantigt är det ju att hota med strejk och sen ge med sig så lätt. Får väl se om något har hänt innan jag är klar, det måste det ju nästan. Herregud det är ju brist på lärare överallt.

Ikväll ska vi packa och städa lite för imorgon eftermiddag hoppar vi i bilen och styr färden mot Jönköping igen. :) Eftersom både jag, ronja och morfar fyller år i september så brukar vi samköra firandet lite, och denna gången blir det på lördag. D.v.s. min födelsedag! tjoho!


(Roligt att man hittar massa bilder  när man googlar på fina  brudens namn!)
Puss å kram!

torsdag 20 september 2012

Åh suck vilken jobbig dag. Har världens förkylning med ont, ont, ont i halsen samtidigt som min tå gör sig ständigt påmind genom att konstant dunka och också göra jävligt ont (måste snart gå till vårdis med den..) att vår lägenhet är stökigare å har mer disk än någonsin gör de hela ännu jobbigare.. Tyck lite synd om mig idag tycker jag. Puss.

tisdag 18 september 2012

Sitter på golvet och äter frukost. Väckarklockan ringde vid fem (!) idag och det är kolsvart ute. :( hårt! tur för mig så slutar jag iaf klockan tre då så ja hinner sova mig pigg innan m kommer hem. Puuss

söndag 16 september 2012

Åttioårsfesten blev en hit, så tack cilla och Petri för det! :) fick en åksjuketablett av Eva precis innan vi klev på, och den omtalade stormen uteblev så jag klarade mig i stort sett hela resan utan att må dåligt! Vart en stund på natten bara när pillret slutat verka. Det var iallafall supertrevligt och galet god mat så igår kom vi hem nöjda och glada :) aningen trötta bara, vem hade anat att 40-åringarna festa loss så hårt? Haha :)

Idag tog vi en välförtjänt sovmorgon, den första riktiga sovmorgonen på en månad cirkus! Såååå skönt. Solen skiner som bara den också så idag ska vi ta bilen ut till svärföräldrarna och mysa :)

Puss!

torsdag 13 september 2012

Har shoppat lite höstfint i eftermiddag och är sååå nöjd. En blus (bilden), cardigan (bilden), jeans och en annan jättefin marinblå top/blus som jag nog ska ha imorgon på 40+40 års festen på Birka paradise! Hörde på nyheterna att de ska bli en orkan med hårda vindar imorgonkväll och sist vi åkte kryssning kräktes jag trots att de inte blåste så mycket så vi kan ju säga att jag verkligen hoppas att det inte blir nån jävla orkan! Haha.
Iaf blir de inga klackskor på båten, min redan ömma tå blev idag ordentligt trampad på av en liten tjej på dagis såpass att de blödde rakt igenom gasbinda och strumpa! Skönt det var. Men jag lyckades iaf hålla inne den fina ramsan som ville komma ur min mun! Haha :)

Puss :)

onsdag 12 september 2012

Igår var jag med om min första öppning på förskolan. De öppnar klockan halv sju vilket betydde att väckarklockan börja spela 05:30. Fyy, va ja va tacksam för att min praktikplats är så nära hemma då kan jag säga! Haha.

När jag kom hem sov jag en halvtimma och gick å träna med Moa! Vi körde lite dans fuego på friskis. Skönt värre förutom en ond tå och hals.

Idag ska vi till naturhistoriska med barnen! Ska bli jättekul :)

söndag 9 september 2012

Kom precis hem till en nystädad lägenhet var all disk är borta och det är skinande rent. TACK älskling för det. <3

Har jobbat Gallerix hela helgen så ingen vila här inte, imorgon kör vi praktik igen! Tur att jag trivs på båda ställena :)

Alldeles strax kommer Markus och Henke hit och så ska vi fixa lite nachos, och kolla premiären av X factor. De hade tydligen som tradition att kolla på idol auditions när de bodde i Jönköping, så nu ska vi se om detta är något att ha! Hoppas. Ja tycker ändå det är rätt mysigt med såna där program. haha. 

Och just det, alla borde lyssna på Pictures - Benjamin Francis Leftwich. Så himla bra!