måndag 30 april 2012
Jag och Markus har en väldans produktiv och härlig dag idag :) känns som vi hunnit med massor fast klockan bara är halv fyra! Oftast brukar det vara lite tvärtom, ni vet sovmorgon, ligga och dra sig, kolla lite på tv, duscha och sen är klockan 5 liksom. Idag har vi ätit en god frukost, åkt till stan och köpt oss ett jättefint soffbord (yay) som vi släpa hem genom halva stan haha, monterat bordet, ätit pizza i solen och gassat ett bra tag innan vi gick hem och tvätta fönstrena. Efter det bytte vi om och gick till gymmet och träna. Nu sitter jag här nyduschad oså ska vi snart iväg på valborgsfirande :)
Hoppas ni får en mysdag med majbrasa och grejer! Puss!
Hoppas ni får en mysdag med majbrasa och grejer! Puss!
måndag 23 april 2012
söndag 22 april 2012
Och så var det söndag igen. Vi har haft en lugn och mysig helg utan några särskilda händelser. Jag bakade lite igår, först kolakakor och sen havreflarn med chokladkräm mellan - smarrigt värre! (Är lite illamående nu dock för fan va stora havreflarnen blev.. haha) Idag gick vi upp vid tio och gjorde i ordning oss för bostadsrättsföreningens städdag, som faktiskt inte alls var så jobbig utan snarare ganska trevlig! Man fick prata lite med människorna som man annars bara säger hej till snabbt i trapphuset och sen bjöds det på korv och kaffe när vi var klara. Det var visning i en av lägenheterna i huset med samma planlösning som oss så vi började diskutera lite hur dom hade gjort osådär och sen hade vi fem personer med oss upp i vår lägenhet som ville titta hur det ser ut nu när vi har vägg osåvidare. Mitt i allt så kommer det en kvinna som tar av sig skorna och börjar kika runt - hon trodde visningen var i vår lägenhet! Haha, snopet för henne att komma in på en så stökig visning. ;) Nejdå Markus fick säga till henne att hon var på fel våning! haha.
Imorgon är det tidig väckning och tillbaka till Aspudden på VFUns andra vecka. Kollade vädret på SMHI och det står att det ska vara regn hela, hela veckan.. :( Hoppas verkligen att det inte stämmer för jag vill ha värme nuuu! Annars blir alla barn blöta och kalla vilket resulterar i att dom blir ledsna och samma sak för mig ;)
Nu ska jag hoppa in i duschen och få bort allt damm från sopningen av innegården innan vi ska fixa lite quesadilla middag :) Mums!
onsdag 18 april 2012
Har precis krupit ner i sängen och väntar på att M ska komma hem. Jag är helt slut! Långa dagar utomhus på dagis gör en verkligen trött i kroppen på ett sätt som man inte är van vid när man pluggar. Både rygg och ben värker! Haha. Plus att jag och Amanda körde ett hårt pass på gymmet efteråt tills benen skakade :) de va lagom kul att ta trapporna upp i lägenheten sen vill jag lova. Satte mig i soffan när jag kom hem och vips så var klockan en halvtimma senare och nackspärren ett faktum! Haha, jag brukar ju ta powernaps, men den här var faktiskt ofrivillig.
Ringde M som var på Västerbroplan så nu dröjer det inte långt förräns han är hemma och kan krama lite på mig :)
Sussa sött! :)
Ringde M som var på Västerbroplan så nu dröjer det inte långt förräns han är hemma och kan krama lite på mig :)
Sussa sött! :)
måndag 16 april 2012
Har haft min första dag på VFUn nu och det var hur mysigt som helst! Solen sken och vi har varit i skogen hela dagen :) Gud vad jag känner att jag har valt rätt linje! Fick sluta tidigare för min handledare skulle till läkaren så det blev en skön mjukstart med :)
Nu väntar jag på Amandus så ska vi inviga fitness 24/7 här på hornstull! Wish me luck!
Nu väntar jag på Amandus så ska vi inviga fitness 24/7 här på hornstull! Wish me luck!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)








