söndag 29 januari 2012
torsdag 26 januari 2012
Satt och googlade på gratisnöjen i Stockholm eftersom jag är fattig och fina Emma kommer i helgen (glaaad!), men det finns inte alls mycket! Allting är gratis tills man fyller 19 och sen kostar det.. Men vi ska nog lyckas hitta på lite mysiga saker i alla fall! :) Lite muséum kanske och promenader :) Tänk att hon bara varit i Sverige i en månad och det är redan andra besöket jag får av henne. Men hon hade inte så mycket val, eftersom hon ska dra ut i världen tre månader till! Denna gången blir det Sydamerika. Hon är tokig :) Men ganska ballt är det ändå.
Idag hade jag stora problem att komma upp ur soffan när jag pluggat färdigt för dagen. Aldrig har mina lår och höfter smärtat så! Men jag kunde springa igår på löpbandet utan att mina knän protesterade i alla fall och det var så himla skönt så jag var tvungen att öka tempot och köra slut på mig helt :)
Imorgon är det ett fyra timmars seminarium på morgonen, och sen är det FREDAGSMYS. Bara jag och Markus. Helt perfekt. :) På tal om Markus tycker jag han kan ta och komma hem nu... Min mage kurrar! hah.
onsdag 25 januari 2012
tisdag 24 januari 2012
Jag undrar om jag har växt upp eller vad det är frågan om.. Hade mitt första akvarieseminarium igår och jag var inte ens särskilt nervös! Alla som varit med
mig i en sits där jag måste göra nåt muntligt som "prov" eller så vet att jag brukar vara heeelt körd innan! Glad är jag iaf om det börjar gå över :)
Förövrigt köpte jag min mac igår! Att nåt så materiellt kan göra en så glad förblir ett mysterium ;)
mig i en sits där jag måste göra nåt muntligt som "prov" eller så vet att jag brukar vara heeelt körd innan! Glad är jag iaf om det börjar gå över :)
Förövrigt köpte jag min mac igår! Att nåt så materiellt kan göra en så glad förblir ett mysterium ;)
söndag 22 januari 2012
torsdag 19 januari 2012
onsdag 18 januari 2012
Jag hade förberett mig lite på att skolan skulle sätta igång på riktigt ganska direkt eftersom det inte var någon inspark eller så. Men att den skulle dra igång så pass som det faktiskt gjort var jag inte beredd på! Rivstart! Här sitter man nu med massa litteratur att läsa och anteckna grejer till ett akvarieseminarie på måndag. Ett akvarieseminarium som jag nu lärt mig är att man sitter några stycken i grupp i mitten av klassrummet och diskuterar litteraturen som vi fått samtidigt som de andra sitter och tittar på oss..!! Därefter ska de diskutera om oss. Och sen byter man. Det känns ju inte alls läskigt! Och inte nog med det, vi fick en reflektionsuppgift att skriva också. En sida är iofs inte mycket, men det är ändå en del om man inte riktigt förstått vad man ska skriva.
Är det bara jag som är dum i huvudet eller kommer jag in i det här är ju frågan. Puuhh.
Jag är i alla fall jätteglad för nästan alla jag pratat med verkar supersnälla som går samma. Och än så länge är det roligt. Efter välkomstdagen idag satt vi två timmar på en av campus pubarna och pratade. Jättemysigt!
Nu ska jag försöka sätta igång med läsandet. Imorn ska jag och två till mötas på skolan trots att vi inte har någon föreläsning och plugga. Första veckan! Galet.
(Ska äntligen investera i en macbook nu också. Studentrabatt! Den här brakar samman vilken sekund som helst.)
Är det bara jag som är dum i huvudet eller kommer jag in i det här är ju frågan. Puuhh.
Jag är i alla fall jätteglad för nästan alla jag pratat med verkar supersnälla som går samma. Och än så länge är det roligt. Efter välkomstdagen idag satt vi två timmar på en av campus pubarna och pratade. Jättemysigt!
Nu ska jag försöka sätta igång med läsandet. Imorn ska jag och två till mötas på skolan trots att vi inte har någon föreläsning och plugga. Första veckan! Galet.
(Ska äntligen investera i en macbook nu också. Studentrabatt! Den här brakar samman vilken sekund som helst.)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)











