tisdag 19 juni 2012

shoppingsugen

Sitter nyduschad och nerkrupen under en filt efter en lång, rörig och rolig dag på Gallerix och kikar på träningskläder på olika hemsidor. Skulle behöva ett par nya skor, för jag får så himla ont i mina stortår av de jag har nu.. Så synd för dom är så himla fina, haha. Plus att det är så jäkla dyrt med bra löparskor. Hamnade på Gina tricots hemsida och titta på deras nya träningskläder och det finns en massa fint! Är så sugen på att klicka hem lite grejer, men det går absolut inte för sig. Den här sommaren blir det lite, om ens någon shopping. Har inte fått jobba så mycket som jag hoppats på och eftersom det inte kommer något CSN och jag vill kunna hitta på lite kul grejor och semestra lite med Markus i sommar så får det bli så. Har till exempel precis kollat med farmor att vi kan komma och bo i deras lägenhet i Visby sista veckan i juli :) Markus har aldrig varit där så det ska bli så himla mysigt att åka dit med honom. Hoppas det hinner bli lite sommar innan dess bara, men det får vi väl ändå tro!

Imorgon blir det i alla fall träning på morgonen och sen ska jag hänga lite med fina Alexbalex :) Mys.

Puss!




måndag 11 juni 2012

Update, hann till rålis innan jag fick så jävla ont i magen att ja fick kämpa mig hemåt igen. Fortfarande sjukt ont men jag har verkligen bara mig själv att skylla. Tårtfrukost, bullmellanmål, ingen lunch, och sen ytterligare ett bullmellanmål. Haha vilken människa äter så och mår bra?! Nej, nu är det slut på sötsakerna för ett tag! Och därmed basta ;)
Påväg över bron för tantjympa à la Friskis i rålambhovsparken! :) fint väder och jag har inte rört på mig sen Frida körde sitt gympass (Massösen fick bort min onda rygg efteråt btw!) så nu är de dags igen :) spännande att gå och jympa i en park som brukar vara proppad med människor. Eehe. Haha jag får göra mitt bästa för att ignorera dom som tittar konstigt medan ja hoppar och flåsar! Passet börjar vid sex men eftersom ja inte planerar att ha några grejer med mig dit får jag allt snällt promenera istället för att åka buss. Alltså 1,5 km dit, träna åsen 1,5 km hem. Nästan värt en applåd ;)

söndag 10 juni 2012

Åh vilken lyckad picknick vi har haft för bästa Markus som fyller 25 år idag! Vi var lite oroliga över vädret men det vart sol mestadels av tiden iaf! Fick några regndroppar och lite blåst emellan men de gjorde ingenting :) vi körde lite kubbturnering och myste med snittar, tårta och bullar och det var sååå trevligt så.

Nu ska vi fortsätta firandet med resterna av tårtan i soffan framför nån film :) puss!

fredag 8 juni 2012

Det var supermysigt att ha fridus på besök :) vi åt thai, gick på stan, bakade paj å snacka skit :) det vanliga liksom. Förutom thaien som var nytt för henne. Tydligen brann det i munnen på na ;) hihi. Lämnade henne vid hotellet där hon skulle möta sin klass igår och åkte ut till Bålsta. Mös lite där och fixade inför picknicken på söndag - Markus fyller ju 25! Åkte till kungens ställe Drottningholm och kollade ut ett bra ställe för kubb och mat :) nu håller vi alla tummar för fint väder (iaf uppehåll!)

Men vårt firande börjar redan ikväll med varsin massage och relax i bubbelpool på sparadiset. Såå behövligt efter Fridas mördarpass på gymmet som resulterat i att jag knappt kan gå utan att jämra mig för ja har sån träningsverk i ryggen och armarna!

Fresten så kommer Moa och farmor på besök nu! Mys :)

tisdag 5 juni 2012

Idag kommer Fridus hit :) vid sex närmare bestämt så nu har ja 6 timmar på mig att diska och vika och lägga in tvätten. De borde jag väl klara av kan man tycka :) solen skiner lite idag mellan molnen och man blir verkligen på bättre humör direkt! Ska nog göra en smulpaj sen. En blåbär å hallon. Måste ju bjuda på efterrätt efter middagen när vi får finbesök!

lördag 2 juni 2012

Och det var verkligen grymt! Trodde först att de bara skulle spela ett par låtar men i själva verket var det ett genrep för hela konserten! För 50 spänn! Hur bra är inte det?! :)

Sen åkte vi hem och drack lite champagne och hade de mysigt hela kvällen :) <3 blev alltså inget dansande, men vad gör det? Vi hade de bäst ändå.

Och eftersom det är sånt jävla skruttväder ute har vi bara lämnat lägenheten för att gå till vår nya affär (som var asfräsch) och kolla när de trötta och kalla maratonlöparna sprang förbi vår gata :)