I fredags fick vi finbesök från Jönköping. Ronja, Rickard och favorit lillskrutten :) de va helt okej väder så vi bestämde oss för att käka lunch och sen åka båten över till Djurgården och Skansen! Där gick vi runt och mös och kolla på djuren i några timmar innan vi åkte tillbaka igen. Tog en promenad vid götgatan osen åt vi middag uppe på takterassen på deras hotell. Första middagen ute i år och man frös inte ens :) de gillar vi. Lördagen sen spenderade vi mestadels i vår lägenhet och spela spel och ja passade på att mysa lite extra med didde också såklart. Det är helt sjukt hur snabbt tiden går. Hans första tänder är påväg upp och samtidigt känns de som att det var nyss Ronja berättade att hon var gravid! Snart övningskör han väl också ;)
Nu är det dags för mig att börja plugga och skriva tenta. Fast först ska jag nog baka lite muffins kanske :D
måndag 14 maj 2012
onsdag 9 maj 2012
Jag blir så jävla trött på mig själv! Klantigaste någonsin? JA.
Mellan halv åtta och halv nio ikväll var det kanske tre kunder inne och handlade, med andra ord väldigt väldigt lugnt. När klockan började närma sig nio och stängning kom det desto fler in såklart. Precis som det var på maxi! Jag kände hur stressad jag började bli när jag väl fått ut alla och skyndar allt jag kan, räknar fel, börjar om går igenom checklistan tusen gånger för att jag inte ska glömma allt. Och när jag äntligen är klar så släcker jag, låser och kastar in nyckeln. Börjar rota i fickan för att ringa markus och... Telefonen ligger inne på låsta Gallerix! Springer och letar reda på en vakt men dom har inte några nycklar till butikerna såklart. Fick ta mig hem på en mörk tunnelbana själv utan telefon. Bu. Nu är jag typ andfådd för att jag sprungit från bussen.. haha. Och inte är Markus hemma heller. :( Jag hade behövt en kram. Nu får jag väl ta en dusch istället då. Puss.
Jobbar heldag på gallerix idag :) det har verkligen varit lika roligt i alla tre butiker jag jobbat på :) har min första stängning idag dock så jag är lite skraj. Räkna kassan och låsa allt osådär! Och tänk så får ja nån fråga ja inte kan svara på?! Bu! Haha, men det ska förhoppningsvis gå braa :) visst är ja snygg i min nya skjorta btw? Haha, puss!
måndag 7 maj 2012
Sitter i parken vid lägenheten och läser samtidigt som jag njuter av solen. Sjukt skönt! Synd att de är kalla vindar som förstör lite bara. Sprang förbi vårdcentralen nyss också som ville att jag skulle lämna ett till kissprov för att se att de inte fanns några bakterier kvar sen njurgrejen. Slapp betala och vänta. Pluspoäng till curera hornstull alltså. :)
lördag 5 maj 2012
fredag 4 maj 2012
Jag hade jourtid tre timmar för Gallerix idag, det vill säga att jag får betalt för att sitta och vara beredd på att om dom ringer så ska jag bara hoppa på bussen eller tunnelbanan och åka dit. Men, dom ringde inte så jag bestämde mig för att gå ut och gå lite istället.
Under promenaden gick jag och funderade på något jag fått höra om en vän från Jönköping. Något som får mig att tro att allt kanske inte är okej med den personen, och det gör mig orolig som satan. Samtidigt vet jag inte hur mycket sanning det ligger i det här ryktet, för som Markus sa till mig, snacket brukar ju gå långt innan det faktiskt är något att oroa sig för. Och just i Jönköping är det väldigt mycket så dessutom. Men tänk om det är sant. Vad ska jag göra då? Kan jag ens göra någonting då?
Ibland önskar jag att jag kunde projicera mig snabbt till Jönköping för att se att allt är bra med alla sen snabbt tillbaka. För jag saknar så många hemifrån. Det känns som man har tappat kontakten med typ alla, och jag hatar verkligen det. Samtidigt som jag flera gånger har varit ledsen eller känt mig jobbig för att jag nästan alltid får vara den som tar telefonen och ringer eller skickar iväg ett sms. Är det så att bli vuxen? Att man hörs någon gång i månaden max och kollar läget och sen inget mer? Handlar det om att man inte har tid längre eller vad är det frågan om?
Det blev ett lite tråkigt inlägg idag kanske,
Puss.
tisdag 1 maj 2012
Var och fikade med fina Alex i Kungsträdgården idag och Gud vilka DC flashbacks jag fick! Det är helt fullt med cherry blossoms, precis som hela staden DC var förra våren. Solen värmde så det kändes verkligen inte som Sverige där ett tag. Ett sånt träd ska jag ha på min trädgård sen!
Fresten så ska Ronja och Rickard och Didde komma på besök om en och en halv vecka, de ska bli superkul!
Fresten så ska Ronja och Rickard och Didde komma på besök om en och en halv vecka, de ska bli superkul!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)







