Och nu nåt helt annat. Imorgon börjar skolan! Hjälp! Vad har jag gett mig in på? Åh, hoppas verkligen det blir roligt!
söndag 15 januari 2012
Jag och Markus har bestämt att vi ska åka till Afrika och hjälpa till på nåt hjälpcenter för apor! Hah. Nej men vi blev väldigt sugna efter att ha kollat på Born to be wild på cosmonova igår. Så himla mysig film. Och hemsk! Förstå vad vi människor gör mot djuren i regnskogen... Man mådde lite illa efteråt faktiskt. Jag skulle vilja ge de få människor som faktiskt ägnar sina liv åt att hjälpa djur/människor allt de vill ha! Skäms typ för att man inte gör något själv. En dag ska jag också göra nåt för världen.
Och nu nåt helt annat. Imorgon börjar skolan! Hjälp! Vad har jag gett mig in på? Åh, hoppas verkligen det blir roligt!
Och nu nåt helt annat. Imorgon börjar skolan! Hjälp! Vad har jag gett mig in på? Åh, hoppas verkligen det blir roligt!
onsdag 11 januari 2012
På riktigt
Följde med söta Alexandra på hennes upprop på journalistlinjen idag. Det var för reserver så ingen som var där visste om de skulle komma in = nervösa människor i hela salen. De nerviga vibbarna skickades typ över på mig! I alla fall så kom hon in!! :) (grattis!) sen har vi gått runt och kikat i butiker och myst.
Kom hem precis och såg att mina skolböcker kommit! Rätt tunna så jag fattar inte hur de kan va så dyra.. Nästa kurs ska jag kolla på biblioteket först. Känns iaf bra att ha nya grejer bara för att det är första kursen :) shit, det känns verkligen på riktigt nu. Börjar på måndag!
Kom hem precis och såg att mina skolböcker kommit! Rätt tunna så jag fattar inte hur de kan va så dyra.. Nästa kurs ska jag kolla på biblioteket först. Känns iaf bra att ha nya grejer bara för att det är första kursen :) shit, det känns verkligen på riktigt nu. Börjar på måndag!
tisdag 10 januari 2012
Jag överlevde tandläkaren och det utan hål! Kändes så sjukt bra att gå därifrån och inte behöva gå tillbaka och fixa nåt :) Fick de två snällaste tandläkarna jag träffat som visade och förklarade allt de gjorde. Fick se på röntgenbilderna att mina visdomständer växer snett, men de rätar förhoppningsvis upp sig. Annars måste dom ut! Brrr.. Hemska tanke!
Sen åt jag och Markus frukost på waynes (har blivit ett riktigt kaffefreak!) och sen blev det gymmet och ett spinningpass. Satt länge och väl i omklädningsrummet och höll på att spy efteråt! Galet jobbigt var det verkligen och ledaren var den coolaste muskelknutte jag sett typ. Haha. Nöjd med mig själv nu iallafall :)
Resten av dagen var planerad till att läsa mina skolböcker, men posten/adlibris är så sega så de har inte kommit än.. Kass!
Puss :)
Sen åt jag och Markus frukost på waynes (har blivit ett riktigt kaffefreak!) och sen blev det gymmet och ett spinningpass. Satt länge och väl i omklädningsrummet och höll på att spy efteråt! Galet jobbigt var det verkligen och ledaren var den coolaste muskelknutte jag sett typ. Haha. Nöjd med mig själv nu iallafall :)
Resten av dagen var planerad till att läsa mina skolböcker, men posten/adlibris är så sega så de har inte kommit än.. Kass!
Puss :)
måndag 9 januari 2012
Tandläkaren
Fick ett sms idag - "du har väl inte glömt din tid hos oss på folktandvården imorgon?". Som om jag skulle glömma. Har borstat & gnuggat & sköljt som en galning det senaste. Allt för att slippa höra att jag måste komma tillbaka och laga eller dra ut eller nåt i den stilen. Jag hatar att gå till tandläkaren. Hatar det. Vi får se vad 8 månader i USA har ställt till med. Usch..
fredag 6 januari 2012
Nytränad och armarna skakar! Väntar på att Markus ska komma ut ur duschen så blir det thai i kungshallen och bio efter det :) new years eve. Hoppas den är lika bra som den verkar!
Vi var och kikade på universitetsområdet igår också. Alla program ligger jämte varann utan förskollärare, som ligger efter en lång stig ut i skogen precis vid vattnet, haha. :) finns ju både för- och nackdelar med det men de såg iaf väldigt mysigt ut :)
Vi var och kikade på universitetsområdet igår också. Alla program ligger jämte varann utan förskollärare, som ligger efter en lång stig ut i skogen precis vid vattnet, haha. :) finns ju både för- och nackdelar med det men de såg iaf väldigt mysigt ut :)
onsdag 4 januari 2012
Hemma i vår fina lägenhet och myser. Det blev en natt i Bålsta efter Sälen eftersom vi insåg när vi nästan var framme att nycklarna låg kvar i stugan! Woups. :) Sälen var mysigast på länge förövrigt!
Idag har vi iallafall städat bort julen och chillat bara. Markus börjar jobba imorgon så vi har passat på att mest bara mysa. :) jag har en och en halv vecka kvar innan uppropet på Stockholms universitet.. Vill egentligen börja nu! Är så spänd på att se hur det ska bli :) kommer jag tycka det är roligt? Kommer jag träffa några nya vänner eller kommer de skita sig totalt? Det återstår att se ;)
Nu ska jag dammsuga bort barren som hela tiden fastnar i mina fötter och krama lite extra på Markus sen!
Puss :)
Idag har vi iallafall städat bort julen och chillat bara. Markus börjar jobba imorgon så vi har passat på att mest bara mysa. :) jag har en och en halv vecka kvar innan uppropet på Stockholms universitet.. Vill egentligen börja nu! Är så spänd på att se hur det ska bli :) kommer jag tycka det är roligt? Kommer jag träffa några nya vänner eller kommer de skita sig totalt? Det återstår att se ;)
Nu ska jag dammsuga bort barren som hela tiden fastnar i mina fötter och krama lite extra på Markus sen!
Puss :)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)










